Sunday, November 1, 2009

Kes Dr. Asri (MAZA) dengan JAIS : Blogger UMNO ambil kesempatan tabur fitnah

Apabila berlakunya tangkapan terhadap Dr. Asri oleh JAIS kerana mengajar tanpa tauliah, beberapa blogger UMNO mengambil kesempatan menabur fitnah bahawa :
Kerajaan Pakatan Selangor Melampau ...
Dr Asri Bagaikan PENJENYAH: Tindakan JAIS Melampau

mereka lupa melihat bahawa kuasa Kerajaan Negeri keatas MAIS/JAIS amatlah kecil sehinggakan Exco Agama islam - Dr. hassan Ali untuk membuat press statement mengenai Agama Islam di Negeri Selangor pun tidak boleh..

Mereka tidak melihat fakta bahawa didalam majlis kuliah dimana Dr. Asri ditangkan terdapat ADUN/MP PR daripada PKR dan PAS.

Sebelum ini Dr. Asri telah mengeluarkan kenyataan bahawa ianya ada kaitan dengan cadangan perlantikannya di YADIM dimana ada pihak di YADIM berasa terancam jawatan mereka dan cuba menyekat beliau. (YADIM dibawah pengaruh UMNO menerusi Us. Nakhaie)
Dan ini dibayangkan oleh bekas YDP YADIM sendiri, Datuk Dasuki Ahmad.

Oleh itu kita mestilah menolak perbuatan blogger UMNO ini yang cuba menggambil kesempatan untuk memburukkan kerajaan Pakatan Rakyat Selangor menerusi kes penangkapan Dr. Asri ini... Desperate sangatkah mereka...????

BTW... adakah beliau menerima tekanan dari YADIM dan JAIS kerana baru baru ini terdapat jemputan untuk beliau menyertai PAS???


9 comments:

azizah said...

Tuan Rumah

Dah ada blog tentu boleh youtube. Nak kata UMNO fitnah macamana? (Ustaz) Badrul Amin AMT PKR yang nak pancung Dr Asri (bukan fitnah, dia cakap) dan dipanggilnya Dr Asri "Bapak Setan" (bukan fitnah, dia cakap).

Kena tengok kononnya ustaz ini bercakap dengan penuh kesumat kebencian dan tidak lansung memberi gambaran orang yang berilmu.

Tengok ye kat youtube. Search Badrul Amin maki Asri, dapatlah.

Anak Perelih said...

Tapi apakah kuasa Dr. Badrul Amin.. sedangkan exco agama Islam dan MB pun tak ada pengaruh di MAIS/JAIS sehinggakan untuk membuat press statement mengenai Islam di Selangor... cuba baca link dari utusan malaysia tu.... Malah bekas YDP YADIM sendiri - Datuk Dasuki Ahmad sendiri membayangkan ada pihak di YADIM berasa panas bila Najib nak melantik Dr. Asri sebagai YDP YADIM.

azizah said...

Tuan Rumah

Saya cuma komen statement saudara berbunyi "beberapa blogger UMNO mengambil kesempatan menabur fitnah".

Fitnah apakah itu apabila (Ustaz) Badrul Amin secara terangan memaki hamun Dr Asri. Adakah (Ustaz) Badrul Amin diupah oleh UMNO? (Ustaz) Badrul Amin itu kan AMT PKR dan bolehkah disimpulkan mungkin PKR yang menabur fitnah.

Soal kuasa di Selangor tu kena tanya MBlah. Takkan itu pun nak salahkan orang lain. Adalah malu sikit.

Anak Perelih said...

Azizah... sila baca kembali... saya menyatakan 'beberapa'... bukan majoriti atau kesemua blogger UMNO...

dan apa yang saya maksudkan ialah fitnah menyatakan kerajaan PR selangor yang mengarahkan penangkapan, ianya tiada kena mengena dengan kenyataan Ustaz Badrul Amin... itu soal peribadi antara Dr. Badrul Amin dan Dr. MAZA... malah mereka pernah sekali di UIA dahulu... adakah Dr. Badrulamin menyatakan PR disebalik penangkapan tersebut???? nampaknya anda terkeliru disini...

dan seperti didalam artikel.. kuasa majlis/jabatan agama adalah dibawah sultan, exco agama dan MB pun tak boleh buat apa.. ini dilihat semasa YB NIzar tidak dapat menukar pengarah Majlis agama Perak dan di Penang pengarah Majlis agama adalah ADUN UMNO. Tahun depan baru ADUN PAS ambil alih jawatan tersebut... sama juga di Selangor dimana pengarah MAIS adalah bekas setiausaha Mohammad Mohammad Taib - si Mike Tyson tu...

azizah said...

Tuan Rumah

1. Aik, soal peribadi pulak. Apabila seorang ahli politik majlis tertinggi memaki hamun seorang Mufti yang masih bertugas sebagai Bapak Setan boleh dikatakan masalah peribadi? Not enough spin lah.

2. Kalau JAIS dibawah kuasa Sultan, adakah Sultan bertanggung jawab atas tindakan JAIS? Kenapa tidak berbaik sangka atas tindakannya. Dah masuk mahkamah syariah nanti, biarlah hakim mahkamah syariah menentukan. Takkan tak percaya hakim mahkamah syariah, kut?

3. Zulkifli Nordin (PKR) di Dewan Rakyat hari ini juga menyatakan Mufti Perak telah pada satu masa tidak dibenarkan memberi ceramah di Johor.

4. Saya ni dhaif dan jahil dalam hal-ehwal ugama dan watak-watak yang terlibat didalam kes ni semuanya arif-arif belaka. Dr Asri tinggi ilmu ugamanya begitu juga Pengarah JAIS kalau tidak takkan Sultan Perlis dan Sultan Selangor lantik. Jadi tunggulah dulu bila dibawa ke mahkamah.

5. Bukankah menuduh orang memfitnah itu mungkin menjurus melakukan fitnah yang lain?

Anak Perelih said...

Azizah...

1. Yang saya katakan ialan itu urusan antara peribadi Dr. badrul Amin dan Dr. MAZA... walaupun ianya diutarakan kepada khalayak... that's their bad grudges... you is the one who is spinning here...

2&3. Bukankah hal ehwal agama disesebuah negeri adalah dibawah bidang kuasa Sultan... mungkin bukan sultan yang memberi arahan, tetapi pengarah MAIS/JAIS yang memberi arahan... begitu juga di Johor yang menghalang Mufti Perak memberi ceramah di Johor. Anda tidak membaca tentang kuasa agama islam didalam perlembagaan ke???

4. Perlis tidak mempunyai Sultan.. yang ada ialah Raja Perlis... BTW.. pengarah JAIS/MAIS bukan orang ulama.. beliau bekas setiausaha ex MB selangor... Mohammad mohammad Taib... begitu juga di Penang.. ADUN UMNO yang akan menamatkan khidmatnya Disember ini...

5. Bukankah fakta menunjukkan bahawa kerajaan negeri/exco agama tidak mempunyai pengaruh/kuasa yg besar di MAIS/JAIS.. jadi bila menuduh Dr. Badrulamin atau kerajaan PR sebagai dalang penangkapan ini adalah satu fitnah.... apa pula hujjah mengatakan ianya bukan fitnah...

Anak Perelih said...

Good Man...

I think you're a racist... all man are created equals...

many Chinese and Indians too are lazy.. Laziness is depends on the person itself, not his/her race. Please open your mind, racist slur like yours is very outdated... it's so 50s and 60s... Malaysian had dumped this kind of racist mindset especially after GE12 last year.

Readers... Good Man is an example of a racist person at the highest level... and we should reject these kind of people... dump racist people like him into the 'lubang tahi'... as he is an UMNO goon disguise as a chinese trying to provoke action towards bloggers who are against BN government... that's why he is ass licking Mahathir in the writing....

Anonymous said...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!

Anak Perelih said...

to anonymoue 12:00PM

My advise is... beware of spy-ware... that software might contain some malicious code which can steal your personal information and send it to its server... preserve your privacy!!!

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!

November 14, 2009 12:00 PM

linkwithin.com

Dalam isu Khutbah Jumaat di Pulau Pinang dan Non-Muslim masuk kedalam Masjid, ianya menyerlahkan akan KEJAHILAN pemimpin UMNO tentang hukum hakam Islam... Other Related Posts

..