Wednesday, October 28, 2009

PR vs BN: Kalau itu pemikiran menteri BN... mari boikot bayar cukai kepada kerajaan Persekutuan secara legal...

Dilapurkan bahawa isu Majlis Tani - Pembangunan Pertanian Perlimen (MPPP) telah menyebabkan Parlimen kecoh seketika...

MPPP akan diterajui sama ada oleh anggota parlimen, ADUN atau ketua parti komponen BN bagi kawasan parlimen pembangkang.

dan didalam perbahasan di parlimen tersebut, Bernama melaporkan :

Cubaan-cubaan anggota parlimen pembangkang untuk mempertikaikan perkara itu dimatikan Noh yang mencadangkan supaya pembangkang yang menguasai beberapa negeri dan mempunyai peruntukan sendiri boleh menggunakan peruntukannya untuk membangunkan sektor pertanian di negeri masing-masing dan tidak terlalu mengharapkan peruntukan daripada kerajaan Persekutuan. BERNAMA

Kalau beginilah pemikiran Menteri tersebut... maka memang wajar penyokong PR memboikot membayar cukai kepada kerajaan persekutuan dan sebagai ganti gunakan saluran yang ada dan dibenarkan undang undang negara untuk menyalurkan wang tersebut kepada kerajaan PR... bagi mereka yang tinggal di bukan negeri PR... boleh melakukannya di negeri PR yang berdekatan... (tapi pastikan anda mendapat resit pembayaran untuk memotong cukai)

jadi apakah yang harus dilakukan??? sila baca cadangan yang telah saya kemukana beberapa tahun lepas di sini... (saya hanya memuatkannya di blog ini pada awal 2008 walaupun ianya pernah tersiar di Malaysiakini dan tranungkite)

No comments:

linkwithin.com

Dalam isu Khutbah Jumaat di Pulau Pinang dan Non-Muslim masuk kedalam Masjid, ianya menyerlahkan akan KEJAHILAN pemimpin UMNO tentang hukum hakam Islam... Other Related Posts

..