Thursday, October 14, 2010

Kes Sauk : Jaafar Puteh Revisited

Seperti posting saya tadi, selepas menonton rancangan Kes di TV3/4 semalam berkenaan dengan kes rampasan senjata di Sauk, saya teringat akan satu insan bernama "Jaafar Putih" yang telah disebut didalam rancangan tersebut dimana beliau dikatakan mempunyai 2 identiti didalam drama kes rampasan senjata tersebut... iaitu sebagai tebusan dan sebagai ahli Al Ma'unah... pendedahan ini telah dibuat menerusi web site pro Barisan Alternatif seperti Laman Reformasi dan Tranungkite.net dibawah artikel bertajuk "Pasal tebusan al-Ma'unah (Jaafar Puteh) yg meninggal "

Dari artikel tersebut, ramai yang telah memberikan komen seperti yang tersiar di laman Tranungkini.net seperti :

Foto-foto dwi peranan Jaafar Puteh bukti kukuh Sauk adalah sandiwara.

Kes Jaafar Puteh sahkan Sauk adalah Sandiwara

dan ulasan yang agak baru : Mahathir + UMNO = BUSH + Yahudi oleh blog Monazmuslim

Jaafar Putih telah meninggal dunia tidak berapa lama selepas drama rampasan senjata tersebut berakhir yang menimbulkan beberapa spekulasi bahawa beliau telah di 'senyapkan' untuk mengelak apa yang sebenarnya terjadi tersebar/terbongkar.

Semasa kes ini berlaku, saya syak ianya telah digunakan oleh pihak UMNO untuk menakut nakutkan PAs dengan rakyat terutama dengan bukan Islam serta adanya usaha usaha untuk mengharamkan PAS yang mana usaha UMNO untuk mengharamkan penggunaan perkataan "Islam" bagi nama pertubuhan suatu masa dahulu adalah sebahagian darinya.

No comments:

linkwithin.com

Dalam isu Khutbah Jumaat di Pulau Pinang dan Non-Muslim masuk kedalam Masjid, ianya menyerlahkan akan KEJAHILAN pemimpin UMNO tentang hukum hakam Islam... Other Related Posts

..