Wednesday, August 19, 2009

Isu Kuil - peta seksyen 23

Baru baru ini muncul isu kuil yang handak dipindahkan dari seksyen 19 yang telah berada sebelum Shah Alam ujud lagi ke seksyen 23. Untuk pengetahuan semua, seperti yang dijelaskan oleh Khalid Samad, MP Shah Alam, seksyen 23 adalah majoritinya kawasan industri. Cuma terdapat 2 fasa perumahan disitu yang saya rasa hanya 20% dari kawasan industri. Selain dari itu, terdapat kolam kumbahan IWK berhampiran kawasan tersebut dan kawasan lapang. Sila lihat peta dibawah untuk rujukan. Kawasan yang bersempadan dengan warna merah adalah seksyen 23. Sila klik diatas gambar untuk membesarkan gambar yang saya captured dari wikimapia/googleearth tersebut.

Kuil hindu yang terhampir, kalau tak salah saya ialah di seksyen 18, yang berhampiran stesyen komuter Shah alam di seksyen 19 - berhampiran overhead bridge melintasi landasan keretapi.

Semasa anda membaca penerangan Khalid Samad tentang isu ini, sila lihat juga peta dibawah untuk lebih memahami apa yang diterangkan oleh beliau di:
Tapak Kuil Seksyen 23 Shah Alam
Response Pengunjung : Tapak kuil Seksyen 23


9 comments:

-admin khalidsamad.com- said...

Terima kasih tuan

Unknown said...

So what's your point buddy in showing the map? You forgot to pinpoint the location of the proposed site. I don't see where the proposed site for the kuil in your map. You care to be more specific?

Thank you.

Anak Perelih said...

Saudara Gaeden..

Dah betul surau seksyen 8 tu orang UMNO nak rampas sebab banyak kuliyyah... Diaorang tak boleh rampas, diaorang tutup... dan saya hanya menjawab pertanyaan komen yang bertanyakan surau mana ditutup kerana buat kuliyyah...

Di Shah Alam ni di kawasan seksyen 12, 20, 21, 22, 23 ni mana satu kawasan majoriti bukan Islam? Di seksyen 19, ialah kawasan kediaman sedangkan di seksyen 23 adalah kawasan kilang dan kediaman dan kawasan kediaman itu tidak banyak seperti di seksyen 19... dan lokasi cadangan kuil tu mengikut satu blog pro UMNO berada berhampiran dewan dan padang permainan dan dari peta yang saya siarkan itu, kawasan lapang mengikut description itu hanya terletak diantara kawasan kilang dan kawasan kediaman.... serta kolam rawatan IWK... sedangkan di seksyen 19 ianya adalah di tengah tengah kawasan kediaman... jadi lokasi itu dipilih kerana sebab sebab yg YB Khalid Samad telah terangkan... (ini saya menjawab komen saudara di blog saya)...

Memang saudara tidak dibayar gaji untuk berkhidmat untuk mesyarakat.. tetapi bila saudara membantah tapak cadangan tu, sila lah beri cadangan dimana lebih sesuai... kenapa??? saudara tidak dapat memberikan cada ngan tu ke...??? ni tau komplen aje.. tapi tak beri cadangan.. utk lulus ke apa ke tapak cadangan saudara tu.. KHalid Samad la punya kerja utk uruskan... takkan bagi cadangan pun nak kena bayar.. ni utk kepentingan saudara juga kerana saudara tinggal di seksyen 23 tu (i assume based on your posting)

Anonymous said...

apsal petanya tak ditunkukkan mane padang permainan kanak2 dgn tapak kuil? tunjukkankan lah sekali betapa jauhnya seksyen 22 tu dr seksyen 23. yg pi tunjuk rumah kedai la, loji la buat ape? dah pi jalan dgn tengok dgn mata kepala sendiri ke? ke main dgr cakap org?

REEK said...

This Toyol should shut his mouth…
Every time he opens his trap - utterly rubbish comes out of it.

yoy said...

orang islam bodoh macam babi. patut mati punya agama. muslim semua otak kering. cipta nama bodoh ada lah.

killer said...

Pukimak punya melayu anjing berotak babi.
Kalau betul2 semua Cina India balik ke negara masing2 lagi senang bagi mereka bomb malaysia terutamanya semenanjung.
Selepas semua kaum Cina India balik, Cina India kerajaan boleh hantar berjuta2 askar Cina askar India & atomic bomb bagi hapuskan semua melayu anjing tanpa seekor pun hidup.
Lepas tu 'kaum melayu' tidak akan wujud lagi di muka bumi dan buku sejarah. Baguslah!

Anak Perelih said...

Kepada mereka yang mempersoalkan lokasi cadangan kuil itu... saya sudah jelaskan untuk berlaku fair.. saya ambil dari satu blog pro UMNO yang menentang pembinaan kuil ini.. sebagai "berada berhampiran dewan dan padang permainan dan dari peta yang saya siarkan itu, kawasan lapang mengikut description itu hanya terletak diantara kawasan kilang dan kawasan kediaman.... serta kolam rawatan IWK.." dan blog Khalid Samad juga menunjukkan lokasinya yang tepat.. sila ke URL ini untuk melihat peta itu...
http://www.khalidsamad.com/2009/08/peta-lokasi-berhubung-kuil-seksyen-19.html

Anonymous said...

Hi. I’m Isaac. My friends kept asking me about the site for the temple in my housing area (Section 23) & I’ve told them. They came. They saw. They make their own assessment. Now, I’d like to make an open invitation to all Malaysians regardless of religion, political party or race to come here and have a look at the location that was earlier approved by the Exco’s. The direction is very simple. Upon entering Section 23, you will see the electrical shop, Seng Heng on your right; you turn left into Jalan Bonus. At the end of Jalan Bonus, there’s a t-junction & you make another left turn. You won’t miss it. The trees of the said location were recently cut down by pkns after the ‘fiasco’ at mbsa. Maybe then, others will understand why the Malays and Hindus of Section 23 acted the way they did.
Lastly, I’d like to wish all my Muslim friends a merry raya & have a wonderful holiday ahead. May we continue to live in peace & harmony. Amen.

linkwithin.com

Dalam isu Khutbah Jumaat di Pulau Pinang dan Non-Muslim masuk kedalam Masjid, ianya menyerlahkan akan KEJAHILAN pemimpin UMNO tentang hukum hakam Islam... Other Related Posts

..