Wednesday, July 27, 2011

Takeover Permanis (Pepsi) oleh Asahi (syarikat arak Jepun) : Pemimpin UMNO terlibat...

Beberapa hari lepas saya ada terbaca berita takeover syarikat Permanis yang mengeluarkan produk minuman Pepsi di Malaysia oleh syarikat dari Jepun , Asahi yang merupakan juga pengeluar beer/arak. Selepas membaca artikel "Malaysia Mengundang Tsunami?" oleh ismanusa, saya teringin nak baca lebih mendalam tentang takeover ini dan saya juga telah menemui satu penemuan... Pemimpin UMNO terlibat dengan membawa masuk syarikat arak Asahi ini ke Malaysia..... Sila baca dan lihat penemuan saya ini... (sumber dari The Star Online... bukan dari malaysiakini atau harakahdaily....

sila baca :
PepsiCo likely to approve Permanis deal [biz.thestar.com.my]

"Just last year, CI Holdings and PepsiCo inked an unprecedented exclusive bottling agreement, which renewed the franchise bottling rights of Permanis for another 10 years.

“We believe PepsicCo is likely to approve the deal. Major shareholders Datuk Johari Abdul Ghani [archives.thestar.com.my], Sisma Group [archives.thestar.com.my] and Continental Theme collectively own 60.4% of CI Holdings, which further increases the chances of the deal going through although some risks remain,” OSK Research said in a report on Friday."

dan baca "

Places of worship given more time to relocate [thestar.com.my]

"Also present during Saravanan’s visit were Bandar Tun Razak MCA division chairman Chiew Lian Keng, Titiwangsa Umno division chairman Datuk Johari Abdul Ghani, City Hall officers and the project developer Besraya Sdn Bhd representative. "

Ada jumpak tak nama " Datuk Johari Abdul Ghani [archives.thestar.com.my]"??? Titiwangsa Umno division chairman????

Pemimpin UMNO bawak masuk syarikat arak Jepun menerusi takeover Permanis!!!

No comments:

linkwithin.com

Dalam isu Khutbah Jumaat di Pulau Pinang dan Non-Muslim masuk kedalam Masjid, ianya menyerlahkan akan KEJAHILAN pemimpin UMNO tentang hukum hakam Islam... Other Related Posts

..